listopada 12, 2018

"NIEznajomi" - Ursula Poznanski, Arno Strobel

"Nie wiedziałam, że może być aż tyle rodzajów strachu. Dziki, bezpośredni, zwierzęcy, śmiertelny strach jak ten, który odczuwałam poprzedniego wieczoru, kiedy byłam przekonana, że nieznajomy włamał się, żeby mnie zgwałcić albo zamordować. Paraliżował, ale o dziwo łatwiej go było znieść niż to, co czułam teraz - podstępny, wszechogarniający lęk wypełniający każdą komórkę mojego ciała."

Tytuł:"NIEznajomi"
Autorzy: Ursula Poznanski, Arno Strobel
Liczba stron: 400
Data wydania: 17 październik 2018
Wydawnictwo: MANDO


Wyobraź sobie: w twoim salonie stoi mężczyzna. Twierdzi, że jest twoim narzeczonym. Nie znasz go. I nic w twoim domu nie świadczy o tym, że mówi prawdę. Paraliżuje cię strach. Masz ochotę chwycić za nóż.
Wyobraź sobie: wracasz do domu, a twoja narzeczona cię nie poznaje. Bierze cię za włamywacza. Gorzej, za gwałciciela. Robisz wszystko, by się opamiętała. Ona jednak zażarcie cię atakuje. Uważa, że oszalałeś.
Co jest prawdą? Komu uwierzysz?


"Dom odpływa w dal. Kołyszę się dziwnie i rozmywa. Ten dziwny sposób widzenia rzeczy znam dotychczas tylko z koszmarów sennych. Tyle, że akurat nie śnię. Wiem, bo we śnie nie odczuwa się piekielnego bólu."

Sytuacja jak w opisie. Wyobraź sobie, że wracasz do domu. Cały dzień pracy bardzo cię zmęczył i marzysz tylko o tym aby odpocząć na kanapie przy najbliższej ci osobie. Co zrobisz kiedy okaże się, że ta osoba cię nie poznaje? Bierze cię za złodzieja i atakuje? Teraz wyobraź sobie inną sytuację. Jesteś w domu, schodzisz na dół. Szykujesz się do snu. Nagle w drzwiach pojawia się nieznajomy i podaje się za twojego narzeczonego. Jak możesz mu uwierzyć? Przecież widzisz go pierwszy raz w życiu. Trzeba przyznać, że to wszystko brzmi naprawdę ciekawie. Kiedy więc zapoznałam się z takim opisem książki, musiałam ją przeczytać. Bardzo się cieszę, że się na to zdecydowałam. Jest to thriller psychologiczny, od którego naprawdę ciężko się oderwać. Ma on swoje wady,  nie jest książką idealną, jednak czytanie sprawiło mi wielką przyjemność. Towarzyszyło mi napięcie i stres przed tym co zaraz może się wydarzyć, co powinno być nieodłącznym elementem tego gatunku. Dodatkowo tajemnica, którą za wszelką cenę chciałam poznać, nie pozwoliła odłożyć lektury na bok. Są to plusy, które zdecydowanie pozwalają mi polecić książkę "NIEznajomi"  z czystym sumieniem.

Książka pisana jest przez dwóch autorów. Czasem było czuć różnice w ich stylu pisania, jednak jest to bardzo fajny zabieg. Wypadła naprawdę dobrze. Rozdziały przeplatają się z perspektyw głównych bohaterów, dlatego możemy poznać całą historię z tych dwóch punktów widzenia. Niekiedy czułam, że autorzy dali się ponieść swojej wyobraźni i rozwijali akcję coraz szybciej i szybciej. Niektóre wydarzenia są mało realne i ciężko w nie uwierzyć. Nie odejmuje to jednak mojej opinii. Fabuła potoczyła się w inną stronę niż się spodziewałam, jednak dzięki temu pojawił się ten element zaskoczenia. Cieszę się, że nie domyśliłam się zakończenia na samym początku.


"Spoglądam na biały sufit. Gipsowa sztukateria pośrodku i dopasowane elementy w rogach kontrastują elegancko z nowoczesnym wystrojem wnętrza. Wczoraj i dziś mogą do siebie pasować, nawet jeżeli są tak różne, że na pierwszy rzut oka nie da się ze sobą pogodzić. Czy tak samo jest z ludźmi? Ze związkami?"

"NIEznajomi" to książka, którą polecam. Jeśli lubicie thrillery psychologiczne myślę, że w tym przypadku się nie zawiedziecie. Nie ma tu rozlewu krwi i brutalnych scen, najważniejsze są tajemnice do rozwiązania. Ciekawi bohaterowie wciągają nas w swoje życie i razem z nimi musimy dowiedzieć się co jest prawdą a co kłamstwem.


1 komentarz:

  1. Zaciekawilas mnie ta książka. Z chęcią przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 MIĘDZY STRONAMI , Blogger