października 21, 2018

"Zgadnij kto" - Chris McGeorge

"Kłamstwa mogą zrujnować człowieka. (...) Mogą sprawić, że zgnije od środka."

Tytuł: "Zgadnij kto"
Autor: Chris McGeorge
Liczba stron: 416
Data wydania: 5 września 2018
Wydawnictwo: Insignis


W wieku jedenastu lat Morgan Sheppard rozwiązuje zagadkę niespodziewanej śmierci swojego nauczyciela matematyki. Mimo że wyglądała na samobójstwo, Morgan odnajduje zabójcę i zyskuje przydomek „małoletniego detektywa”.
Wiele lat później Morgan Sheppard budzi się w obcym pokoju hotelowym przykuty kajdankami do łóżka. Oprócz niego jest tam pięć nieznajomych osób. W łazience znajdują czyjeś zwłoki. Jedna z osób w pokoju jest zabójcą, a Sheppard ma trzy godziny, by odkryć która.
W pokoju z każdą upływającą minutą gęstnieje atmosfera. Dochodzi do kłótni, wybuchów paniki, wzajemnych oskarżeń. Sheppard, walcząc ze swoimi ograniczeniami i uzależnieniami oraz pokonując niechęć otaczających go osób, rozpaczliwie poszukuje rozwiązania zagadki. Aby uratować siebie i pozostałych przed niechybną śmiercią, będzie musiał cofnąć się do lat swojego dzieciństwa i zmierzyć się z duchami przeszłości.


"Człowiek bez demonów przeszłości nie jest prawdziwym człowiekiem."

"Zgadnij kto" to debiut, co muszę przyznać naprawdę mnie zaskoczyło. Jest napisana naprawdę dobrze jak na pierwszą książkę. Nie spodziewałam się tego i jestem bardzo ciekawa kolejnych tytułów autora.

Ostatnio często mówi o escape roomie. Ja jeszcze w żadnym nie byłam, jednak na pewno będę chciała to zmienić. W "Zgadnij kto" wykorzystano właśnie ten motyw i był to główny powód, dla którego sięgnęłam po tę książkę. Muszę przyznać, że trochę inaczej wyobrażałam sobie fabułę, jednak to co dostałam również bardzo mnie zaciekawiło. Mamy tutaj zamknięty pokój hotelowy, jedno ciało, szóstkę nieznajomych i zegar odliczający czas, który nieubłaganie ucieka. Bohaterowie zostali bardzo dobrze wykreowani. Różne charaktery, różna przeszłość i sposób myślenia. Taka mieszkanka sprawiła, że dałam się często oszukać i byłam wodzona za nos. Częste kłótnie i ataki paniki oraz wzajemne oskarżenia mieszały mi w głowie. Nie widziałam komu wierzyć, ani co jest prawdą a co kłamstwem. O to w tej książce chodziło, dlatego cieszę się, że autor wymyślił tę intrygę i wiele zagadek, które próbowałam rozwiązać razem z głównym bohaterem. Jeśli o niego chodzi, czyli o Morgana Shepparda, jest on postacią, która niestety często mnie irytowała. Nie do końca go polubiłam i mimo, że jego charakter został stworzony w można powiedzieć złożony sposób, nie obdarzyłam go sympatią. Rozdziały przeplatają się między chwilą obecną, a przeszłością, dlatego mamy możliwość poznania go bliżej i obserwowania, jak zmieniało się jego życie i jakie wydarzenia go kształtowały. Ten zabieg mi się bardzo podobał. Przez przeplatanie teraźniejszości ze wspomnieniami odkrywamy jeszcze więcej zagadek i intryg, jednak na koniec wszystko zostało dobrze wyjaśnione. Autorowi udało się doprowadzić historię do końca i nie pozostawił żadnych niedopowiedzeń.


"Już wiedział co mu umknęło. Czasami najtrudniej zwrócić uwagę właśnie na coś oczywistego."

Nie jest to książka schematyczna, co jest bardzo dużym plusem. Ostatnio często thrillery opierają się na tych samych zasadach, dlatego często domyślam się zakończenia i zostaję pozbawiona tego elementu zaskoczenia. Tutaj było inaczej. Nie udało mi się zgadnąć kto i naprawdę się z tego powodu cieszę. Mimo, że podczas czytania brakowało mi napięcia, które na pewno odczuwali bohaterowie, trudno było mi się od niej oderwać. Dodatkowo styl pisania autora jest bardzo przyjemny, dlatego książkę czyta się bardzo szybko.

"Zgadnij kto" nie jest książką idealną, jednak moim zdaniem jest godna polecenia. Ciekawi i różnorodni bohaterowie, intrygi oraz tajemnice to coś, co możemy w niej znaleźć. Myślę, że jest to idealna pozycja na deszczowe i jesienne wieczory. Spróbujcie razem z bohaterami zgadnąć kto odpowiada za to wszystko.


2 komentarze:

  1. Nie czytałam tej książki ale jakoś mnie nie ciągnie do niej. Pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic na siłę! :) Jednak jeśli będziesz miała okazję przeczytać - polecam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 MIĘDZY STRONAMI , Blogger