lutego 05, 2018

"Woła mnie ciemność"- Agata Suchocka

" W pańskiej muzyce drzemie prawda, zdolna poruszyć ludzkie serca"

Tytuł: "Woła mnie ciemność"
Cykl: Daję Ci wieczność- Akt 1
Autorka: Agata Suchocka
Liczba stron: 384
Wydawnictwo: Initium
Data wydania: 14 luty 2018



Armagnac Jardineux, potomek plantatorskiej rodziny, od dziecka wychowywany jest w dobrym domu i przygotowywany do odziedziczenia rodzinnego majątku. Wyjeżdża on do Europy, aby zdobyć wykształcenie i zaznać życia na Starym Kontynencie. Niespodziewanie jednak wybucha wojna secesyjna, która pochłania zarówno jego bliskich, jak i całą fortunę wraz z planami na przyszłość. 
Pozostawiony sam sobie w Londynie, codziennie topi smutki w alkoholu. Jedyne co mu pozostało, to jego pasja, gra na fortepianie. Właśnie dzięki niej poznaję młodego skrzypka Lotharta, oraz jego mecenasa- lorda Huntingtona. Nie wie jeszcze, że jego życie już nigdy nie będzie takie samo. 
Zaczyna wznosić się na wyżyny, szybko zdobywa uznanie i jest rozchwytywanym muzykiem. Pławi się w uwielbieniu, w luksusach i w cielesnych przyjemnościach. Nie trwa to jednak długo. Kiedy czyta notatnik swojej babki Blanche Avoy, orientuję się, że coś jest nie tak, a tajemniczy lord Huntington może mieć kluczową rolę w rozwiązaniu wszystkich sekretów. 
Armagnaca zaczyna dręczyć uczucie, że lord uzależnił go od siebie. Jednak czy uda mu się uwolnić spod jego wpływów? Czy historia jego babki otworzy drzwi na tajemnice, które nigdy nie przyszłyby mu do głowy, nawet w najmroczniejszych koszmarach?




"Dzisiaj jednak poczułem, że każda chwila jest ważna, każde wypowiedziane słowo ma znaczenie, a każda osoba z którą się zetknę, w jakiś sposób wpłynie na moje życie. Dziwne i niepokojące było to odczucie"


"Woła mnie ciemność" jest książką dla dorosłych, ale też nie dla wszystkich. Jest to erotyk dla osób tolerancyjnych. Większość scen dotyczy kontaktów seksualnych ludzi o różnych orientacjach, jednak nie były one opisane wulgarnie, dzięki czemu książka nie zniechęca czytelnika i nie jest niesmaczna. Jedyne co mi przeszkadzało to częstotliwość tych scen. Czasem miałam wrażenie, że główny wątek zostaje przytłoczony i nie jest rozwinięty tak, jak tego oczekiwałam. Jest to również książka dla czytelników, którzy lubią motyw fantastyczny. Ja do takich należę, dlatego ten wątek bardzo mi się spodobał.

Podoba mi się, kiedy bohaterowie odwołują się do przeszłości, zarówno swojej jak i swoich bliskich. W tej książce wykorzystane są oba sposoby, co pozwala nam lepiej poznać całą historię.  Wszystkie sekrety, które powoli wychodzą na jaw, nie pozostawiają spraw nierozwiązanych. Najbardziej przypadł mi do gustu motyw pamiętnika babki Armagnaca. Był on poprowadzony w bardzo ciekawy sposób i jeszcze bardziej wciągnął mnie w fabułę. 



"-Właśnie o to chodzi- odrzekłem. -Mam wrażenie, że czai się w cieniu za kotarą, obserwując każdy nasz ruch."

To co od początku urzekło mnie w tej książce, to klimat. Autorka przenosi nas do XIX-wiecznego Londynu. Wykorzystuję ona słownictwo, które pasuję do tamtych czasów. Nie sprawia to jednak, że książka jest trudna w odbiorze. Wręcz przeciwnie, czytało mi się ją bardzo dobrze. Również opisy sprawiają, że łatwiej nam jest wszystko sobie wyobrazić i wczuć się w historię bohaterów. Pasja Armaganca i Lotharta pełni jedną z głównych ról. Muzyka jest stawiana na piedestale i pochłania ich całkowicie. Czasem jednak nie rozumiałam niektórych zachowań głównego bohatera. Momentami irytował mnie jego sposób podchodzenia do wszystkiego, jednak rozumiem, że taki był zamysł i taki wpływ miał na niego lord Huntington. Jeśli o nim mowa, jego postać była zbudowana w najciekawszy sposób i tak jak na początku trochę darzyłam go niechęcią, na koniec bardzo go polubiłam. 

"Woła mnie ciemność" jest ciekawą książką. Szczerze mogę powiedzieć, że pozytywnie mnie zaskoczyła , ponieważ cała fabuła sprawiła, że nie mogłam się od niej oderwać. Byłam ciekawa jak to się skończy. Tak jak już pisałam wyżej, jedyne co mi przeszkadzało, to zbyt dużo scen erotycznych. Jednak jest to książka dla dorosłych, dlatego rozumiem dlaczego jest ich aż tyle. Myślę tylko, że gdyby bardziej rozwinąć inne wątki, wszystko wypadłoby trochę lepiej.

Jest to specyficzna pozycja i nie każdemu się spodoba. Jeśli jednak ktoś szuka namiętnych romansów, tajemnic sprzed lat i motywu fantastycznego, to powinien ją przeczytać. Jeśli jesteście jej ciekawi, najlepiej zrobicie sięgając po nią i samemu wyrabiając opinię.









\

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 MIĘDZY STRONAMI , Blogger