marca 01, 2018

"Historia złych uczynków"- Katarzyna Zyskowska

"Dzisiaj nie jestem już pewna, kiedy był początek. Niczego nie jestem pewna. Czy raczej- wiem, bez wątpienia, że wielka machina przeznaczenia ruszyła wcześniej. Wcześniej, niż mogłabym przypuszczać."

Tytuł: "Historia złych uczynków"
Autorka: Katarzyna Zyskowska
Liczba stron: 511
Data wydania: 28 luty 2018 
Wydawnictwo: Znak



Połączyła ich miłość? Pożądanie? Przeznaczenie?
A może zło, które wydarzyło się dużo wcześniej?
Nina od zawsze chciała się rozwijać. Dlatego kiedy podjęła decyzję, że chce iść na studia, nic nie było w stanie jej powstrzymać. Przyjeżdża ona w tym celu do Warszawy. Wierzy, że w ten sposób będzie miała lepsze życie niż jej matka. 
Jednak dzień, w którym wsiada to samochodu z tajemniczym mężczyzną, zmienia wszystko nieodwracalnie. Nina wikła się w toksyczny i niebezpieczny związek. Miłosz intryguje ją, fascynuje i przeraża jednocześnie. Kontroluje i uzależnia. 
Pod jego wpływem robi ona rzeczy, których nigdy by nie zrobiła.
Kiedy Miłosz nagle znika, dziewczyna jest zrozpaczona i rozpoczyna poszukiwania.  Wszystko prowadzi ją do starego domu w przedwojennym letnisku. Domu w którym kiedyś popełnione wiele złych uczynków.
Czy spotkanie Niny i Miłosza to tylko przypadek?
A może jest to kolejny rozdział historii, która swój początek miała wiele lat temu?
I kto będzie musiał ponieść karę za wszystkie złe uczynki?



"Nikt przecież nie jest osobny, nie da się wyciąć jednostki z osnowy świata, wyciąć nożycami z tła zdarzeń. Nie można uciec przed karmą, przeznaczeniem, fatum, opatrznością..."

Kiedy po raz pierwszy czytałam opis tej książki, spodziewałam się, że będzie to historia podobna do wielu romansów jakie już czytałam. Jednak byłam jej bardzo ciekawa i postanowiłam ją przeczytać, co było bardzo dobrą decyzją. "Historia złych uczynków" to książka, która mnie zachwyciła, wzruszyła, zadziwiła i pochłonęła w całości. Przez kilka dni nie mogłam myśleć o niczym innym tylko o niej, co skończyło się czytaniem po nocach, aby tylko poznać dalsze losy bohaterów. 

Akcja rozgrywa się na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony poznajemy Ninę, która żyje we współczesnych czasach. Jest studentką, która pragnie wyrwać się z małego miasteczka i stara się rozwijać, aby zapewnić sobie lepsze życie. Tajemniczy Miłosz jednak wszystko odmienia. Z drugiej strony poznajemy losy bohaterów, którzy żyją w czasach II Wojny Światowej. Muszę przyznać, że bardzo rzadko sięgam po książki o takiej tematyce. Jednak po tej lekturze na pewno to zmienię. Cała historia wywołała we mnie bardzo dużo emocji i sprawiła, że miałam łzy w oczach. Na początku nie wiedziałam jak to wszystko się ze sobą powiąże i jak obie odrębne historie będą na siebie wpływać. Jednak to, jak autorka połączyła wszystko w jedną całość, wbiło mnie w fotel. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw i do tej pory nie mogę przestać myśleć o tej książce. Jest to pozycja, do której na pewno będę wracać nie raz, ponieważ jestem pewna, że będzie to jedna z najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w tym roku. 


"Nic nie zatrzyma spirali zła, nic nie zagłuszy pohukiwania sowy, póki wszyscy nie poniesiemy kary. Dopóki nie poniosę jej ja i moja matka, i inni, którzy byli przed nami."

Bohaterowie w książce są dopracowani w każdym calu. Wszystkie szczegóły, cechy charakteru, zachowania tworzą osobną, wyjątkową jednostkę. Autorka oddała realia czasów wojennych i sposób w jaki to wszystko opisała, naprawdę mnie poruszył. Wszystkie szczegóły zostały bardzo dopracowane, a akcja książki rozwija się powoli, dzięki czemu każdy rozdział przynosi nową, ważną informację. Wykorzystany też został motyw fantastyczny, odwołujący się do wierzeń ludowych, co jeszcze bardziej buduje klimat całej książki i sprawia, że jest ona mroczna i tajemnicza.

Mówi się "nie oceniaj książki po okładce", jednak ta nie daje o sobie zapomnieć. Ma w sobie coś takiego, że mimo swojej prostoty i tak przyciąga wzrok. Po przeczytaniu książki uważam, że okładka jest idealnie dopasowana do jej wnętrza. Intrygująca i tajemnicza. Nie dająca o sobie zapomnieć. 

"Historia złych uczynków" to książka, którą polecam Wam z całego serca. Potrafi ona zachwycić i zaskoczyć. Nie jest to pozycja, którą się przeczyta, odłoży na półkę i pójdzie dalej. Ona pozostawia ślad i nie daje o sobie zapomnieć. 






10 komentarzy:

  1. Jestem strasznie ciekawa tej książki :) podoba mi się, że akcja toczy się dwutorowo. Fabuła bardzo mnie intryguje, a wątek fantastyczny odnoszący się do wierzeń ludowych to już w ogóle wisienka na torcie :)

    bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. UwielUwie książki, w których przeszłość miesza się z teraźniejszością, a jeszcze dodatkowo z okresem II Wojny Światowej... Koniecznie muszę ją przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jest to idealna książka dla Ciebie! :)

      Usuń
  3. tyle fajnych ksiazek a tak mało czasu i pieniędzy jeszcze mniej ;)))
    sama nie wiem ktorą przeczytac z twoich polecanych na szczescie mam jeszcze kilkanascie w kolejce ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tak mało czasu na tyle cudownych książek :( Sama nie wiem jak go znaleźć więcej :)

      Usuń
  4. właśnie czytam! Bardzo mi się podoba. Rzadko sięgam po polskie książki, więc dla mnie to wyzwanie, ale jest świetna
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też rzadko sięgam po polskie książki, ale po tej na pewno to zmienie! :)

      Usuń
  5. Poczułam się bardzo zachęcona po Twojej recenzji. Jestem ciekawa fabuły i bohaterów. Lubię jak akcja toczy się dwutorowo, więc myślę, że mi się spodoba :) Zapisuję!

    Pozdrawiam:)
    Dominika
    domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 MIĘDZY STRONAMI , Blogger