marca 07, 2018

"Trup na plaży i inne sekrety rodzinne"- Aneta Jadowska

"Może nie da się wejść dwa razy do tej samej rzeki, ale czy to samo można powiedzieć o morzu? Ono samo ustala reguły i jeśli się zmienia, to znaczenie wolnej, w skali swojego ogromu, nie naszego króciutkiego życia."


Tytuł: "Trup na plaży i inne sekrety rodzinne"
Cykl: Garstki z Ustki
Autor: Aneta Jadowska
Liczba stron: 304
Data wydania: 31 stycznia 2018 
Wydawnictwo: SQN

CZERWIEC. PIĄTA RANO. PLAŻA W USTCE. CISZA, SPOKÓJ I... TRUP!
Magda Garstka postanawia spędzić wakacje w Ustce odwiedzając swoją babcię. Będąc na studiach bardzo tęskniła za swoim rodzinnym miastem. Nie spodziewała się, że ta decyzja sprawi, że czekać ją będzie najbardziej ekscytujące lato.  Zaczyna pracę w pensjonacie swojej babci oraz w pobliskiej kawiarni, a niedługo potem znajduje... zwłoki. 
Kim był martwy mężczyzna? Jak zginął i czego szukał w pensjonacie Garstków?
 Śledztwo utknęło w martwym punkcie, a Magda, córka policjanta, postanawia rozpocząć własne dochodzenie nie słuchając ostrzeżeń. 
Komuś zależy, żeby wyjechała z miasta, ale tym będzie martwić się później. Szczególnie, że sprawa tajemniczego trupa wydaje się być powiązana z pewną rodzinną tajemnicą...
KAŻDA RODZINA TRZYMA TRUPY W SZAFIE. 
W NIEKTÓRYCH DOMACH SZAFY SĄ WIĘKSZE.


"Wszyscy znają Czterech Jeźdźców Apokalipsy- Wojnę, Zarazę, Głód i Śmierć. Nikt nie wspomina o piątym jeźdźcu, tylko pozornie mniej szkodliwym, a jednak potrafiącym  doprowadzić dzielnego jednorożca do ruiny- Tequili."


Dzięki Kasi z Bibliotecznie, która zorganizowała Book Tour z książką "Trup na plaży i inne sekrety rodzinne" miałam okazję przeczytać tę książkę. Zbierałam się na to już od premiery, dlatego bardzo ucieszyłam się, że mogłam wziąć w tym udział :)
Książka opowiada o Magdzie, która po studiach wraca do rodzinnej Ustki. Polubiłam ją od razu. Pani Jadowska świetnie wykreowała tę postać (z resztą tak samo jak wszystko inne). Jest to przebojowa dziewczyna. Wygadana i sprytna, z dużym poczuciem humoru. Cała książka zawiera dużo humoru i co chwila sprawiała, że się śmiałam. Był on lekki i naturalny, a nie na siłę, co często się zdarza w książkach. Jest to pierwsza pozycja tej autorki z jaką mam styczność, ale już wiem, że na pewno sięgnę po inne. Świetny styl pisania i akcja, która z każdym rozdziałem przybiera na sile sprawiają, że książkę się nie czyta, ale pochłania. Nie spodziewałam się, że tak bardzo spodoba mi się ta książka. 

Wątek kryminalny jest bardzo ciekawy. Powoli na światło dzienne wypływają informację, które prowadzą do rodzinnych sekretów Garstków. Wszystkie elementy na koniec tworzą całość, a przeszłość wiążę się z teraźniejszością. Postacią, którą oprócz Magdy obdarzyłam dużą sympatią jest jej babcia. Ciepła, kochana, stawiająca na pierwszym miejscu swoją rodzinę i bliskich. Skrywała bardzo ważny sekret, jednak nie pozwoliła aby przysłonił on jej uczucia do innych, ani nie przeszkodził troszczyć się o nich. Inne postacie również zostały dobrze wykreowane. Każdy szczegół jest dopracowany i możemy poznać bliżej każdą osobę z rodziny, oraz jakie łączą ich relacje. Podobało mi się, że wszyscy dbali o siebie i sobie pomagali. Nawet w trudnych momentach byli ze sobą, co pokazuje jak powinny wyglądać stosunki w rodzinie. 


"-Oby pokój nie był przeklęty i nie znikali wam kolejni goście -rzucił sierżant nie bez złośliwości- bo jeśli odnajdzie pani także ich ciała sprawy nie będą wyglądały dla pani najlepiej. - Pozostaje mieć nadzieję, że dożyją do końca urlopu, prawda?"

Kiedy dowiedziałam się już, jakiego "trupa w szafie" skrywa rodzina Garstków, muszę przyznać, że byłam zaskoczona. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Pani Jadowska poruszyła bardzo ważny problem, który niestety jest bardzo częsty w dzisiejszych czasach. Nadaje to książce wartości. Nie jest to tylko pozycja z humorem i wątkiem kryminalnym. Dotyka ona też tematu, który często spotyka się z mianem tabu. Ponieważ jest to tom 1, czekam na rozwinięcie całej historii, ponieważ jestem jej naprawdę bardzo ciekawa. 

"Trup na plaży i inne sekrety rodzinne" to kryminał obyczajowy, dlatego przypadnie do gustu głównie osobom, które lubią taki właśnie gatunek. Myślę, że skierowany jest też głównie do kobiet, jednak mężczyźni również odnajdą w niej coś dla siebie. Zachęcam Was do przeżycia przygody w Ustce razem z Magdą i odkrycia wszystkich sekretów. Bo szafa Garstków skrywa naprawdę wiele trupów.



4 komentarze:

  1. Jest na mojej liście do przeczytania, ale z sobie nawet nie znanych powodów czekam do wakacji na odpowiedni nastrój. Dobrze wiedzieć, że czeka mnie dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 MIĘDZY STRONAMI , Blogger